Skip to content

Stor interesse for Bogen om Jensen

Jensen med Jensen-biler og Jensen-bog
Jensen med Bogen om Jensen og to Jensen-biler som baggrund Foto: HELENE BAGGER. www.baggerfoto.dk

Bogen om Jensen udkommer i morgen, 20. oktober, men allerede nu har pressen vist stor interesse for den.

Aarhus Stiftstidende bragte allerede i tirsdags et portræt af forfatteren under overskriften “Jensens hyldest til Jensen“. Artiklen er dog låst for ikke abonnenter.

Onsdag inviterede DR P4 Østjylland mig i studiet for at fortælle om bogen i eftermiddagsudsendelsen, som du finder her. Indslaget begynder lige efter Jacob Bellens “Whenever” (16.09) og fortsætter efter “Kiss” med Prince.

Jensen cyklede jorden rundt

I Radioen fortalte jeg blandt andet om Jacob Jensen fra Horsens, der i 1929-30 cyklede jorden rundt. Den ret fantastiske historie er også udgangspunkt for en omtale i Horsens Folkeblad.

Randers Amtsavis valgte også en lokal indgang til deres omtale. Historien handlede om urmagerens søn fra Randers, N. O. Jensen, der spillede en af hovedrollerne i de træfninger, som fandt sted i Nordøstgrønland under 2. Verdenskrig. Den del af krigen er stort set glemt, og det samme er N. O. Jensen.

Netmediet polennu.dk bringer historien om den polske kok og frihedskæmper Georges Tomasziewski, der skabte Jensen konserves.

Andre medier har også henvendt sig eller har vist interesse, og bogen er ikke en gang udkommet endnu. Det går da ganske godt.

Gang i de sociale medier

Min egen markedsføring er også i fuld gang, ikke mindst på de sociale medier. Jeg bruger både min personlige profil på Facebook og bogens side til at fortælle nyt.

Mange følgere reagerede positivt på videoen, som jeg lagde på bogens facebookside.

I dag lagde jeg et nyt coverbillede på min personlige profil. Det forestiller en stribe bøger. Over 140 har i skrivende stund reageret (positivt) på opslaget, og der er kommet mange skønne kommentarer.

Forlaget Turbine har brugt Bogen om jensen som afsæt til en efterårskonkurrence på Facebook. Man kan tagge sin favorit Jensen og vinde en bog. gå ind og leg med.

Og så LinkedIn

Egentlig havde jeg ikke forestillet mig at bruge LinkedIn i markedsføringen. Abelone Glahns bog “Forfatterens guide til sociale medier” fik mig dog til at ændre mening.

De indtil videre to opslag på LinkedIn har givet fin respons.

Published inIkke kategoriseret
%d bloggers like this: